oonedirectionfanfic

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

Someone like you - del 1

Av matilda ahlgren - 22 februari 2012 18:19


Ellies perspektiv



         
 
Ellie, du är 15 år. Tycker du inte att det är dags att vakna upp ur drömmarna och börja på allvar nu?
- Men.. jag..
- jag vill inte höra, bara se till att du ändrar det här nu, jag är trött på att du alltid är här.
Jag gick ut från det stora rummet, där mannen hade skällt ut mig. Jag tittade upp på vägen där var en skylt : "Rektorns rum" stod där. Jag hade varit där några gånger den senaste tiden. Jag koncentrerade inte mig på lektionerna. Men hur kunde jag? Jag menar allt som fanns i mitt huvud var musik & One Direction.
Harrys underbara lockar, Nialls härliga skratt, Zayns fixering vid speglar, Liams rädsla över skedar & Louis ränder på alla kläder.
Jag blev knäsvag bara jag tänkte på dom.
- ELLIE! ELLIE! Hur gick det? min bästa kompis Tim kom springande mot mig.
- Haha, vill du ens veta? Jag vet inte vad jag ska göra Tim, jag försöker ju så gott jag kan...
- Du kanske skulle sluta tänkte på 1D för en dag? Vi tittade på varandra och bröt ut i skratt. Vi båda visste att det inte skulle hända. Jag kollade på klockan. 15.17 oh shit! Jag skulle vara på träningen för två minuter sen.
Jag sa hejdå till Tim och sprang ner till träningen.
- Var har du varit? hörde jag en irriterad röst säga
- men jag är bara 5 minuter sen..
- 6 minuter faktiskt..
Min tränare Jolinda. Hon visste vad hon gjorde men det fanns nog ingen strängare..
- Kom igen upp på scenen och ta en mick, vi ska göra låten vi har tränat på i flera veckor. Jag anmälde dig till höstshowen också med den låten. Så se till att bruka allvar.
Sång, det var min underbara hobby. Jag älskade att stå uppe på scenen med en mick i handen och sjunga.
-o..okej.. svarade jag. Jag gick upp på scenen tog micken och började sjunga. Jolinda gav mig ett leende så det betyde att jag var bra. När träningen var slut tog jag upp min mobil och kollade ifall Tim hade ringt men nepp. 
Jag kollade min mail men inget där heller. Jag väntade på ett mail från one directions sida.
Dom hade nyligen haft en tävling och om vann fick man träffa 1D! Helt otroligt. Men det var ju en på miljonen att man vann så..
Klockan var 02.00 på natten & jag satt och läste igenom en massa fanfics som mina kompisar hade skrivit. Jag kollade på klockan och bestämde mig för att jag skulle lägga mig. Men jag kollade min mail en sista gång.
Jag öppnade mailen och spärrade upp mina ögon. Jag såg mailet från www.onedirection.com. Jag skakade i kroppen när jag läste det.
" CONGRATULATIONS! You are the one of the lucky winners of our competition! You are going to see us in september the 12 in London." (Där stod mer lite mer info i mailet.)
-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH! Jag skrek och började hoppa omkring i mitt rum. Jag bröt ihop och visste inte var jag skulle ta vägen. Mamma och pappa kom in springande och undrade vad som var på gång.
 
 
Louis perspektiv
 
 
 
Jag satte inne i Zayns lägenhet med killarna. Jag kände hur jag höll på att somna trots att klockan bara var 17.00 Det hade varit en lång dag. Vi hade varit på intervju med en massa tidningar och pratat i radion. Jag var van men vissa dagar var bara tuffare än andra. Killarna satt och spelade TV spel och jag satt och lekte med min mobil. Jag twittrade lite och kollade om något nytt hade hänt men nej. Trååååkigt!
- Lou, you're up! sa Harry till mig och räckte mig kontrollen.
- Na, i'm pretty tired. I think I just go to the computer pick the winner of the competition then i'm going to bed. But see you later Harry? And Liam , Niall and Zayn see you tomorrow?
- yea, sa killarna i kör.
Jag gick ut i korridoren och skulle svänga in i mitt och Harrys rum när jag hörde steg bakom mig
- Lou? Are you ok? You seem kind of sad. Det var Harry. 
- Yea, i'm fine. Just a hard day you know..
- Okay, I'm coming soon sleep tight Boo Bear! Harry sprang tillbaka in i Zayns rum.
Jag gick in i rummet och tog upp datorn. Jag tittade på alla deltagare och suckade... Hur ska jag kunna välja en..?
Men jag tog upp ett slumpat mail och såg texten som tjejen hade skickat in 
"Ellie" fint namn.. 
Hon blev den sista lyckliga vinnaren. Jag skickade ett mail till henne med all information hon behövde.
Detta var det bästa inom branchen. Att göra fans lyckliga. Man fick som en ny energi.
Jag tog av mig mina kläder förrutom underkläderna. Jag fick inte sova helt naken av Harry i och med att jag gick i sömnen.. Jag kröp ner under täcket, lade och tänkte lite sen somnade jag.
Hoppas tjejen blev lycklig. 

 
 
Ingen bild

sandra

22 februari 2012 23:03

spännande!! :D
haha, jag har (egentligen) intalat mig själv att inte läsa nån mer fanfic för att jag just nu läser över 15 st, hehe, men sen kände jag mig tvungen att läsa första kapitlet och nu känns det som om jag måste läsa alla andra kapitel oxå för att det känns som att den här kommer bli en av mina favoriter och så blev den ju inte sämre när ellie skulle få träffa dom på min födelsedag (haha, lol.. ) haha, nej men jag kommer fortsätta läsa och bryta mitt "löfte" haha ;))

matilda ahlgren

25 februari 2012 12:45

tack så jätte mke! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av matilda ahlgren - 19 mars 2012 19:38

Ellies perspektiv         - I.. I don't, I can't do this, I need some air,  sa jag. Jag tog på mina skor och sprang ut. Jag hade bara tunika och ett par tights på mig så jag frös direkt när jag kom ut i och med det var i slutet av oktober ...

Av matilda ahlgren - 13 mars 2012 17:21

Ellies perspektiv                Musiken började spelas och jag började sjunga.       "Let's dance in style, lets dance for a whileHeaven can wait we're only watching the skies Hoping for the best but expecting the worstAre ...

Av matilda ahlgren - 11 mars 2012 17:38

Ellies perspektiv              Dagen var här. Dagen som jag skulle åka hem till Sverige igen. Mitt flyg hem gick kl 11.00, jag kom hem ungefär 14.00 och sen skulle jag uppträda på höstshowen kl 16.00 så det blev lite tajt med tid men det var...

Av matilda ahlgren - 6 mars 2012 16:16

Ellie och Louis har varit ett par nu i cirka två veckor och de kan knappt hålla ögonen ifrån varandra. Det är höst, i Oktober.   Ellies perspektiv Louis perspektiv         Louis och jag satt och möss i soffan och kollade på film när ...

Av matilda ahlgren - 28 februari 2012 20:55

Ellies perspektiv         Jag stod och vänta på balkongen och undrade vad Louis höll på mig. Just nu var han inne och snacka med killarna. Efter några minuter kom han ut igen och drog in mig i hans och Harrys lägenhet. - So, we've got an ...

Presentation


Hej, detta är min blogg där jag skriver min One Direction fanfic. Glöm inte att kommentera! :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards